Powiatowe Centrum
Pomocy Rodzinie

Odnośniki

Menu

Treść

• zaopatrzenia w przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze, przyznawane osobom niepełnosprawnym na podstawie odrębnych przepisów,

W ramach tej formy wsparcia możliwe jest uzyskanie dofinansowania do zakupu przedmiotów ortopedycznych i środków pomocniczych, wymienionych w Rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 29 maja 2017 r. w sprawie wykazu wyrobów medycznych wydawanych na zlecenie (Dz. U. 2017, poz. 1061 z późn. zm.), których zakup został pokryty w części przez Narodowy Fundusz Zdrowia; mowa tu o dofinansowaniu zakupu m. in.: pieluchomajtek, cewników, wózków inwalidzkich, pionizatorów, protez kończyn, gorsetów, ortez, aparatów słuchowych i wkładek usznych, obuwia ortopedycznego, materacy i poduszek przeciwodleżynowych itd.

 

WYMAGANE DOKUMENTY:

  1. Właściwie wypełniony druk wniosku o dofinansowanie zaopatrzenia osób niepełnosprawnych w przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze dla osoby niepełnosprawnej (druk dostępny w siedzibie PCPR oraz na stronie internetowej Centrum);
  2. Kopia ważnego orzeczenia o niepełnosprawności lub stopniu niepełnosprawności (bądź równoważnego),
  3. Faktura VAT z adnotacją o refundacji NFZ oraz wyodrębnioną kwotą udziału własnego w zakupie, lub inny dokument potwierdzający zakup wraz z kopią zrealizowanego zlecenia zaopatrzenia w przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez świadczeniodawcę realizującego zlecenie (w przypadku zakupu środków pomocniczych należy przedstawić w PCPR oryginał karty zaopatrzenia comiesięcznego),

lub

kopia wspomnianego zlecenia wraz z ofertą (np. fakturą proforma) zawierającą informacje: o całkowitym koszcie zakupu, kwocie refundacji NFZ, kwocie udziału własnego w zakupie oraz terminie realizacji zlecenia od momentu przyjęcia go do realizacji.  

WAŻNE:

  1. W celu ułatwienia ubiegania się o dofinansowanie, przedstawiamy krok po kroku etapy postępowania/czynności:  materiał pomocniczy
  2. Ubiegając się o dofinansowanie, osoba niepełnosprawna lub jej przedstawiciel może złożyć wspomniany wniosek przed dokonaniem zakupu lub po, ubiegając się o refundację poniesionych kosztów. Przy czym, wnioskując o dofinansowanie zrealizowanego zakupu, wnioskodawca może ubiegać się o refundację kosztów poniesionych w roku złożenia wniosku oraz w latach go poprzedzających. Jednak istotne jest, że aby uzyskać dofinansowanie, osoba dla której zakupiono wyrób musi posiadać status osoby niepełnosprawnej w dniu jego zakupu.

Szczegółowe zasady ubiegania się oraz procedurę dotyczącą wspomnianego dofinansowania określa Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 25 czerwca 2002 r. w sprawie określenia rodzajów zadań powiatu, które mogą być finansowane ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (tekst jednolity Dz. U. z 2015 r. poz. 926).

« wstecz

Intranet

Intranet

Logowanie do intranetu:

Stopka

Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji Przebudowa i dostosowanie strony do potrzeb osób niepełnosprawnych współfinansowane zostało ze środków Ministra Administracji i Cyfryzacji

POWIATOWE CENTRUM POMOCY RODZINIE

ul. Chemików 6
05-100 Nowy Dwór Mazowiecki
tel.: 22 365-01-20,
fax : 22 365-01-34
e-mail: sekretariat@pcprndm.pl
NIP: 531 16 30 473, REGON: 014975653

Godziny urzędowania:

poniedziałek w godz. 900  - 1700, wtorek -piątek w godz. 800 - 1600

[obiekt mapy] mapa dojazdu do Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie

Dyrektor PCPR  Marek Rączka

e-mail: m.raczka@pcprndm.pl, tel. 22 365-01-20

 

ZESPÓŁ  FINANSOWO - KADROWY

Główny Księgowy Małgorzata Popielarska

e-mail: m.popielarska@pcprndm.pl, tel. 22 365-01-22

Księgowy Katarzyna Dąbrowska

e-mail: k.dabrowska@pcprndm.pl, tel. 22 365-01-25

Inspektor ds. kadr Magdalena Sędek

e-mail: m.sedek@pcprndm.pl, tel. 22 365-01-25

 

ZESPÓŁ  ADMINISTRACYJNY I REALIZACJI PROJEKTÓW ZEWNĘTRZNYCH

Wioletta Pyrzyńska

e-mail: sekretariat@pcprndm.pl, tel. 22 365-01-20

Inspektor Joanna Sitek

e-mail: j.sitek@pcprndm.pl, tel. 22 365-01-32

 

Kierownik zespołów do spraw pieczy zastępczej i poradnictwa specjalistycznego i interwencji kryzysowej Anna Wdowczyk

e-mail: a.wdowczyk@pcprndm.pl, tel. 22 365-01-26

ZESPÓŁ PORADNICTWA SPECJALISTYCZNEGO I INTERWENCJI KRYZYSOWEJ

Aspirant pracy socjalnej Natalia Zybura

e-mail: n.zybura@pcprndm.pl,  tel. 22 365-01-28

Pedagog Dariusz Wasilko

e-mail: d.wasilko@pcprndm.pl, tel. 22 365-01-27

Psycholog Anna Sukiennik

e-mail: a.sukiennik@pcprndm.pl, tel. 22 365-01-27

Psycholog Ewelina Michaluk

e-mail: e.michaluk@pcprndm.pl, tel. 22 365-01-27

Konsultant prawny Barbara Królak - Wyszomirska

e-mail: b.krolak@pcprndm.pl, tel. 22 365-01-20

 

ZESPÓŁ DS. PIECZY ZASTĘPCZEJ

Specjalista Pracy Socjalnej Justyna Mierzejewska-Pawluk

e-mail: j.pawluk@pcprndm.pl, tel. 22 365-01-31

Specjalista Pracy Socjalnej Ilona Waladzińska

e-mail: i.waladzinska@pcprndm.pl, tel. 22 365-01-31

Koordynator rodzinnej pieczy zastępczej Emilia Dalkiewicz-Kojło

e-mail:  e.dalkiewicz@pcprndm.pl tel. 22 365-01-31

Koordynator Rodzinnej Pieczy Zastępczej Emilia Młotkowska

e-mail: e.mlotkowska@pcprndm.pl, tel. 22 365-01-29

Koordynator Rodzinnej Pieczy Zastępczej Julita Lebensztejn

e-mail: j.lebensztejn@pcprndm.pl, tel. 22 365-01-30

Specjalista Pracy Socjalnej Magdalena Jakowicka

e-mail: m.jakowicka@pcprndm.pl, tel. 22 365-01-29

ZESPÓŁ DO SPRAW  ŚWIADCZEŃ

Inspektor Marta Krosnowska

e-mail: m.krosnowska@pcprndm.pl tel. 22 365-01-23

Starszy Inspektor Katarzyna Machul

e-mail: k.machul@pcprndm.pl tel. 22 365-01-23


ZESPÓŁ DO SPRAW OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH

każdy czwartek jest dniem wewnętrznym w dziale

Starszy Specjalista Pracy Socjalnej Agnieszka Daniszewska

e-mail: a.daniszewska@pcprndm.pl, tel. 22 365-01-24

Starszy Inspektor Adam Muzal

e-mail: a.muzal@pcprndm.pl, tel. 22 365-01-24

[obiekt mapy] mapa dojazdu do Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie

Rozmiar czcionki

Wersja o wysokim poziomie kontrastu

Przełącz się na widok strony o wysokim kontraście
Powrót do domyślnej wersji strony zawsze po wybraniu linku 'Graficzna wersja strony' znajdującego się w górnej części witryny.